10 chutných potravín, ktoré vám spravia krajší deň – 1. časť

302

Potraviny, ktoré konzumujeme, majú obrovský vplyv na naše zdravie a náladu. Funkcia vášho mozgu skutočne závisí od konzumácie potravín. Všetci určtie vieme, aký je rozdiel medzi zdravými a nezdravými potravinami. Zvýšenie príjmu vody nám umožňuje byť hydratovaní a ak pridáte nižšie uvedené potraviny do vášho jedálnička, určite budete pociťovať väčšie množstvo energie. A veľa energie = lepšia nálada!

1. Moriak

Vedeli ste, že moriaka by ste mali konzumovať aj počas obyčajných dní, nielen počas sviatkov? Chýba vám viac spánku? Moriak je pre vás tou najlepšou voľbou! Obsahuje melatonín, ktorý je veľmi prospešný pre dostatok dobrého spánku. Morčacie mäso je veľmi bohaté na aminokyselinu tryptofán, ktorá sa používa pri tvorbe serotonínu.

2. Špargľa

Zdroj Christina Rumpf

Vďaka vysokému obsahu tryptofánu pomáha špargľa telu zvýšiť produkciu serotonínu. Špargľa obsahuje obrovské množstvo folátov, ktoré zvyšujú pocit šťastia a zabraňujú depresii.

3. Vločky

Zdroj K8

Ovsené vločky na ráno, aby ste mali dostatok energie počas celého dňa! Tak znie snáď každá reklama na vločky. Ale je to naozaj tak! Ovos znižuje riziko srdcových ochorení a môže pomôcť regulovať hladinu glukózy. Nemali by ste sa obávať ani účinku návalu cukru po jedle. Vaša nálada bude zaručene lepšia!

4. Špenát

Zdroj micheile henderson

Špenát je veľmi prospešný. Má vysoké množstvo vitamínu B, ktorý prospieva vašej pokožke a nervom. Vitamín B pomáha zvyšovať hladinu serotonínu a udržuje vás v dobrej nálade.

5. Slnečnicové semienka

Zdroj engin akyurt

Slnečnicové semienka sú ideálne pre váš mozog a srdce. Obsahujú omega-3, ktoré pomáhajú vášmu mozgu správne fungovať a zabraňujú srdcovým ochoreniam. Môžete ich pridávať všade! Do hlavného jedla, predjedla, občerstvenia alebo ich bez hanby jesť priamo zo sáčku! Určite by nemali chýbať vo vašom jedálničku.

Zaujímavé? Prečítajte si predošlú časť!

Zdroj

Dominika Božiková
Ahojte, volám sa Dominika. Som mamina, už druhýkrát na materskej. A aby mi úplne nepreplo, rozhodla som sa robiť aj niečo iné ako variť, pozerať dookola Labkovú patrolu a prebaľovať plienky, tak dúfam že sa Vám môj obsah bude páčiť. :)
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre