10 chutných potravín, ktoré vám spravia krajší deň – 2. časť

261

Potraviny, ktoré konzumujeme, majú obrovský vplyv na naše zdravie a náladu. Funkcia vášho mozgu skutočne závisí od konzumácie potravín. Všetci určite vieme, aký je rozdiel medzi zdravými a nezdravými potravinami. Zvýšenie príjmu vody nám umožňuje byť hydratovaní a ak pridáte nižšie uvedené potraviny do vášho jedálnička, určite budete pociťovať väčšie množstvo energie. A veľa energie = lepšia nálada!

6. Mušle

Zdroj Nikolay Smeh

Mušle sú veľmi bohaté na vitamín B12, ktorý ukľudňuje mozog. Sú tiež výdatným zdrojom ďalších vitamínov a minerálov pre štítnu žľazu, ktoré vás udržia plných energie a šťastných.

7. Jogurt

Zdroj Jaqueline Pelzer

Jogurt, chutný mliečny výrobok, je rozhodne zdravou potravinou. Niektoré jogurty majú v porovnaní s niektorými druhmi mlieka vyšší obsah vápnika. Náhly úbytok vápnika spôsobuje, že sa cítite nesvoji a podráždení. Preto radšej jedzte jogurty, aby ste si zvýšili hladinu vápnika a aby vaša nálada bola vždy vysoko v oblakoch!

8. Ústrice

Zdroj Edoardo Cuoghi

Prvé, čo nám napadne, keď sa povie ustrica, je „afrodiziakum“, však? Konzumácia ustríc však pomáha aj pri fungovaní mozgu. V ustrici sa vyskytuje tyrozín, vďaka ktorému je mozog výkonný. Zinok zintenzívňuje tvorbu tyrozínu, ktorý je známy pre funkciu mozgu a zvyšuje aj hladinu energie.

9. Banány

Zdroj Eiliv Aceron

Keď sme v strese, v našom tele klesá obsah draslíka. Jedným zo spôsobov, ako ho zvýšiť, je konzumácia banánov. Banány vás robia šťastnými a udržujú vás v duševnej pohode. Táto potravina má aj nízky obsah kalórií, čo je pre vašu diétu najlepšie.

10. Horká čokoláda

Zdroj Tetiana Bykovets

Čokoládu milujeme všetci. Keď máte po ruke čokoládu, nehrozí, že by ste mali zlú náladu! Ako všetci vieme, endorfíny vyvolávajú v tele pozitívny pocit a tiež znižujú vnímanie bolesti. Jedným zo spôsobov uvoľňovania endorfínov je konzumácia čokolády. Máte depresiu? Vyskúšajte čokoládu! Ste po rozchode? Neurobili ste skúšku v škole? Čokoláda! Som si istá, že vaša nálada sa zlepší. Ale samozrejme, všetko s mierou…

Zaujímavé? Prečítajte si predošlú časť!

Zdroj

Dominika Božiková
Ahojte, volám sa Dominika. Som mamina, už druhýkrát na materskej. A aby mi úplne nepreplo, rozhodla som sa robiť aj niečo iné ako variť, pozerať dookola Labkovú patrolu a prebaľovať plienky, tak dúfam že sa Vám môj obsah bude páčiť. :)
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre