10 potravín, ktoré vás udržia navždy mladými! – 1. časť

437

Kto by nechcel byť večne mladý? Alebo aspoň tak vyzerať… S prichádzajúcimi technologickými pokrokmi sa ale žiadnemu vedcovi stále nedarí nájsť návod, ako si udržať večnú mladosť. Telo sa jednoducho mení. S pribúdajúcim vekom sa stáva slabším a náchylnejším na choroby, čo zahŕňa aj zhoršovanie systémových funkcií.

Tieto zdravé potraviny síce nezmenia proces starnutia, ale určite pomôžu predchádzať negatívnym účinkom. Už sme vám predstavili potraviny, ktoré vám zlepšia náladu, dnes pre vás máme potraviny, vďaka ktorým bude vaša pleť vyzerať mladšie!

1. Ryža a cestoviny (celozrnné)

Daily Mail/pinterest

Sacharidy sú jednou z 3 najdôležitejších živín, ktoré naše telo potrebuje. Sú hlavným zdrojom energie. Celozrnná ryža a cestoviny sú 2 príklady komplexných sacharidov, v ktorých je v oboch prípadoch vysoký obsah vlákniny. V celozrnných cestovinách sa nachádza 2-krát viac železa, hnedá ryža je vysokým zdrojom vitamínu B.

2. Hlúbová zelenina

Prevention Magazine/pinterest

Zelenina je jednou z najzdravších potravín, ktoré naše telo potrebuje. Kel, brokolica, karfiol, kapusta a reďkovka sú niektoré z druhov zeleniny, ktoré pomáhajú nášmu telu v boji proti rakovine a toxínom. Táto zelenina by mala byť súčasťou našej každodennej stravy. Najlepší spôsob podávania tejto zeleniny je v surovom stave, aby sa zachovali dôležité enzýmy.

3. Cesnak

Zdroj Tijana Drndarski

Cesnak je známy svojimi kardioprotektívnymi účinkami v našom tele. Jeden strúčik denne chráni naše telo pred kardiovaskulárnymi ochoreniami a rakovinou. V roku 1994 sa v štáte Iowa v USA uskutočnila jedna štúdia. Pri 41 837 ženách vo veku 55 – 69 rokov, ktoré konzumovali aspoň jeden strúčik cesnaku týždenne, bola u 50 % z nich nižšia pravdepodobnosť výskytu rakoviny hrubého čreva. V Indii sa uskutočnila ďalšia štúdia. Zistili, že cesnak pomáha znižovať hladinu cholesterolu a tiež pomáha pri riedení krvi. Táto štúdia ukázala, že cesnak môže pomôcť pri znižovaní možnosti vzniku srdcových ochorení.

4. Melón

Zdroj Kenta Kikuchi

Melón je mimoriadne chutný a výživný. Dužina je plná vitamínov A, B, C a navyše jeho semená obsahujú selén, vitamín E, zinok a esenciálne tuky, ktoré môžu pomôcť v boji proti starnutiu.

5. Orechy

Zdroj Pratik Bachhav

Para orechy a vlašské orechy sú výborným zdrojom minerálnych látok. Hlavne vlašské orechy sú bohaté na meď, zinok, selén, horčík a draslík, ale majú vysoký obsah kalórií. Každodenná konzumácia orechov posilňuje imunitu, napomáha celkovej funkcii tráviaceho systému, predchádza rakovine, zlepšuje našu pleť a pomáha pri kontrole hladiny cholesterolu.

Zaujímavé? Prečítajte si predošlú časť!

Zdroj

Dominika Božiková
Ahojte, volám sa Dominika. Som mamina, už druhýkrát na materskej. A aby mi úplne nepreplo, rozhodla som sa robiť aj niečo iné ako variť, pozerať dookola Labkovú patrolu a prebaľovať plienky, tak dúfam že sa Vám môj obsah bude páčiť. :)
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre