10 najmenej zdravých potravín, ktoré ale všetkým chutia najviac! – 1. časť

2517

Nezdravé potraviny sú všade. Nadmerné množstvo tukov, soli a cukru môže mať na vaše zdravie zničujúce účinky. Ale ako to obmedziť, keď tie najnezdravejšie potraviny sú tie najchutnejšie?! Nuž ale ak by ste mali záujem s týmito lahôdkami seknúť, máme pre vás tento zoznam, aby ste vedeli, čomu sa najbližšie v obchode vyhnúť.

1. Vyprážané dezerty

Zdroj Gerold Hinzen

Mali by ste sa vyhýbať vyprážaným dezertom, sú predsa plné oleja. A hlavne tie, ktoré sú obalené v cestíčku, a s vysokým obsahom cukru a tukov. Môžu upchať vaše tepny, čo časom vedie k mŕtvici, cukrovke a infarktu.

2. Syrové hranolky

wEnDy/flickr

Hranolky majú vysoký obsah kalórií, soli a tuku. Bežná porcia hranolčekov obsahuje približne 420 kalórií. A ak na hranolky pridáte ešte 100 g syru cheddar, je to o 400 kalórií viac a navyše 35 g tuku.

3. Škvarky

David Boté Estrada/flickr

Nie je žiadnym prekvapením, že hlboko vyprážaná bravčová koža je pokrytá soľou, čo z nej robí jednu z najnezdravších potravín. Ale čo by to bolo za zabíjačku bez škvarkov? Ale ak vám môžem poradiť, vyhýbajte sa tým z obchodu…domáce sú predsa domáce.

4. Polievky v konzerve

Br3nda/flickr

Všetci ich kupujeme, keď to situácia vyžaduje. V porovnaní s ostatnými potravinami, ktoré sú v toto zozname, nie sú až také škodlivé pre vaše zdravie. Obsahujú však veľa soli. Polievka by mala byť pre vás zdravé, výdatné jedlo, plné vitamínov a mnoho ďalších dobrôt. Ak teda máte chuť na polievku, radšej si uvarte doma vlastnú.

5. Cereálie

Zdroj ponce_photography

Mnohí z nás väčšinou začínajú deň miskou cereálií, avšak táto voľba raňajok nemusí byť vždy najlepšia. Do cereálií, hlavne pre deti, sa zvyčajne pridávajú konzervačné látky, arómy, umelé farbivá a veľké množstvo cukru, aby vydržali dlhšie, a aby vyzerali čo najfarebnejšie. Veď čo viac pritiahne dieťa v obchode ako modré cereálie v tvare dinosaurov, alebo ružové v tvare jednorožcov? Preto ak je to možné (ak dokážete svoje dieťa presvedčiť) snažte sa vyberať cereálie s nízkym obsahom cukru a vysokým obsahom vlákniny.

Zaujímavé? Prečítajte si predošlú časť!

Zdroj

Dominika Božiková
Ahojte, volám sa Dominika. Som mamina, už druhýkrát na materskej. A aby mi úplne nepreplo, rozhodla som sa robiť aj niečo iné ako variť, pozerať dookola Labkovú patrolu a prebaľovať plienky, tak dúfam že sa Vám môj obsah bude páčiť. :)
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre