Ak vynecháte príliš veľa spánku, telo sa môže správať ako na drogách

126

Spánok je základnou fyziologickou potrebou, ktorá nám pomáha udržiavať fyzické aj duševné zdravie. Jeho nedostatok môže mať rôzne nepriaznivé účinky na naše telo a myseľ.

Zdroj Niklas Hamann

Ak zostanete bez spánku viac ako 24 hodín, môže to spôsobiť nielen výraznú únavu, ale aj vážne narušenie kognitívnych funkcií. Jedným z prekvapivých účinkov nedostatku spánku je možnosť výskytu zrakových a sluchových halucinácií. Tieto halucinácie môžu byť veľmi realistické a desivé, čo môže viesť k výraznému stresu a úzkosti. Nedostatok spánku tiež oslabuje schopnosť sústrediť sa, pamätať si informácie a robiť rozhodnutia.

Zaujímavé je, že vedci zistili, že účinky nedostatku spánku na mozog môžu byť podobné účinkom intoxikácie alkoholom. Dlhodobý nedostatok spánku môže mať vážne následky na zdravie, vrátane zvýšeného rizika srdcových chorôb, diabetu a obezity. Preto je dôležité venovať dostatok času kvalitnému spánku a udržiavať pravidelný spánkový režim.

Kvalitný spánok zohráva kľúčovú úlohu v regenerácii tela a mysle. Počas spánku sa obnovujú svalové tkanivá, posilňuje sa imunitný systém a mozog spracováva a ukladá nové informácie. Dostatočný spánok tiež prispieva k emocionálnej stabilite a zlepšuje náladu, čím znižuje riziko depresie a úzkosti. Okrem toho, pravidelný a hlboký spánok podporuje správne fungovanie metabolizmu, čo pomáha udržiavať zdravú telesnú hmotnosť a energiu počas dňa.

Zdroj

Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre