Zopár podivných trikov, ktoré vám uľahčia život

1510

Všetci vieme, že veci ako cvičenie a správna strava sú dôležité pre zdravý životný štýl, ale vo svete, kde každý hľadá jednoduchú cestu, tieto nie vždy stačia. Namiesto toho potrebujeme vidieť zlepšenie okamžite. Takže sa pripútajte. Tu je zopár podivných trikov a faktov, ktoré vám pomôžu napredovať – aj keď najprv musíte predstierať, že život je prepracovaná videohra.

Myslite na život ako na videohru

O videohrách prevláda názor, že sú stratou času. Podľa štúdie z Michiganskej štátnej univerzity však môžu byť videohry účinným nástrojom, ktorý nám umožňuje udržiavať a zlepšovať naše vzťahy. Iná štúdia ukázala, že videohry sa ukázali byť účinnejšie ako lieky na liečbu depresie a úzkosti. A na základe tohto konceptu prišla jedna herná dizajnérka (v čase, keď sa zotavovala z otrasu mozgu) s myšlienkou, že tieto výhody sú výsledkom myslenia, ktoré videohra vytvára. Vytvorila hru s názvom SuperBetter, v ktorej sa na prekážky reálneho života pozerala z perspektívy videohry. Každú fázu fyzikálnej terapie premenila na úlohy. Pozitívne zmeny sa stali bonusmi a neúspechy boli „zlými chlapcami“, ktorých bolo treba poraziť. A podľa Forbesu hra skutočne funguje.

Autor fotografie je JESHOOTS.COM

Držanie tela

Naša sociálna hierarchia predpisuje, že každá skupina dvoch alebo viacerých ľudí obsahuje aspoň jedného dominantného a jedného submisívneho člena. Nie je to vždy ľahké postrehnúť, ale ľudia majú tendenciu zachytiť reč tela ostatných a podľa toho reagovať. Ak sa budete správať placho, zaujmú dominantnejšie postavenie a naopak. A nereagujú na vás len ostatní – vaša myseľ reaguje na reč vášho vlastného tela. V experimente na Harvarde mali ľudia v dominantnom postoji merateľne vyšší testosterón a nižší kortizón (vyšší kortizón sa rovná vyššiemu stresu) a u ľudí v submisívnom postoji boli výsledky opačné. Stačilo len mierne upraviť postoj a submisívni ľudia sa cítili sebavedomejšie a lepšie zvládali stres.

Autor fotografie je Chris Yang

Myslite pozitívne a budete šťastnejší

Väčšina ľudí má určité zmýšľanie – ak budeš usilovne pracovať, budeš úspešný, a ak budeš úspešný, budeš šťastný. Podľa psychológa Shawna Achora je realita v skutočnosti opačná. Zakaždým, keď dosiahnete nejaký cieľ, váš mozog zvýši prah úspechu. Miera toho, čo znamená byť úspešný, sa vždy zvyšuje. Achor zistil, že šťastie je spôsobené tým, že si všímame pozitívne faktory prostredia namiesto negatívnych. Dospel k záveru, že mozog s pozitívnym myslením je o 31 percent efektívnejší ako mozog s neutrálnym, vystresovaným alebo negatívnym myslením. Lekári sú pri diagnostike o 19 percent presnejší, keď pristupujú k problémom s pozitívnym myslením. Znie to trochu gýčovo, ale zistenia podporila aj iná štúdia, ktorá ukázala, že vďačnosť vedie k celkovému pocitu pohody. Takže myslite pozitívne a budete šťastnejší.

Autor fotografie je Lesly Juarez

Používajte druhú ruku

Väčšina z nás má jednu dominantnú ruku a druhú, ktorá sa pri každodenných úlohách príliš nepoužíva. V nepríjemnom odstupe má pomerne veľa ľudí problémy s ovládaním svojho hnevu. Existuje však nezvyčajný spôsob, ako túto agresivitu potlačiť. Podľa štúdií, ktoré vykonal doktor Thomas Denson, stačí používať menej dominantnú ruku. Denson zistil, že keď sa ľudia snažili používať nedominantnú ruku pri každodenných úlohách, hladina ich hnevu v priebehu niekoľkých týždňov výrazne klesla. Účastníci boli umiestnení na mozgový skener, zatiaľ čo ich Denson opakovane urážal. Potom mali za úlohu dva týždne používať svoju nedominantnú ruku. Na konci tohto obdobia ich opäť naskenovali a Denson zistil, že ich centrá agresie sú menej aktívne. Zároveň sa aktivizovali časti mozgu spojené so sebakontrolou. Je to preto, že vyvíjanie sebakontroly v jednej oblasti (napríklad v tom, ktorú ruku používate) môže pomôcť so sebakontrolou aj v iných oblastiach.

Autor fotografie je Malin K.

Jasné farby

Duncan Smith viedol tím výskumníkov na univerzite v Essexe, ktorí zisťovali, ako farby ovplyvňujú náladu, a zistili, že jasné farby majú obrovský vplyv na reakčný čas a pamäť. Účastníkom štúdie ukázali buď „slnečné“ farby, alebo nevýrazné, sivé obrázky a potom ich požiadali, aby vykonali sériu kognitívnych testov. Skupina, ktorej boli ukázané jasné obrázky, dosiahla v testoch mentálnej ostrosti v priemere o 25 % vyššie skóre ako skupina, ktorej boli ukázané sivé farby. Čo je ešte zvláštnejšie, mali aj o deväť percent vyššiu fyzickú silu. Vedci dospeli k záveru, že jasné farby zvyšujú bdelosť a červená farba zrejme dodávala účastníkom väčšiu sebadôveru. Diana Widermannová zistila, že červená farba z vás môže urobiť nielen lepšieho športovca, ale aj to, že si ostatní myslia, že podávate lepší výkon. Vzala video zo zápasu bojových umení a digitálne vymenila farby uniforiem bojovníkov. Obe verzie videa potom ukázala rôznym skupinám rozhodcov. Obe skupiny vyhodnotili bojovníka v červenej farbe ako víťaza. Ak teda chcete uspieť, nosenie červenej farby nie je zlým začiatkom.

Autor fotografie je Robert Katzki

Zdroj

Michaela Hric
Ahoj, volám sa Michaela. Veľmi rada čítam, cestujem, varím, no a samozrejme píšem. Prajem príjemné čítanie :)
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre