V stresujúcich časoch, v ktorých žijeme, je potrebné zdôrazniť význam slov ako fitness či cvičenie. Mnoho ľudí obľubuje beh, pretože je veľmi prospešný pre telo. Je takisto nenáročný, keďže si vyžaduje iba pár bežeckej obuvi a dostatočnú motiváciu.

Behanie je prospešné pre vaše zdravie viac, než si môžno uvedomujete. Prečítajte si tieto dôvody a veľké výhody tejto športovej aktivity.

run fotografia
Photo by composita

1. Stres sa mení na hormóny šťastia
Ak ste mali v práci stresujúci deň, beh je fantastický spôsob, ako dobre zrelaxovať. V skutočnosti všetky formy cvičenia vyvažujú škodlivé účinky stresových hormónov tým, že produkujú endorfín – hormón šťastia. Endorfíny pôsobia ako prírodné antidepresíva a posilňujú duševné zdravie.

2. Socializácia
Beh sa tiež prelína so základnou ľudskou potrebou, ktorou sú spoločenské vzťahy. Beh vás zároveň motivuje k tomu, aby ste sa stretávali s ostatnými ľuďmi. Hoci mnohí ľudia majú tendenciu plánovať si svoje výbehy s priateľmi alebo rodinnými príslušníkmi, skúste to aj s kolegami. Pomôže to zlepšiť vzťahy na pracovisku.

3. Lepší spánok
Bežci spotrebúvajú energiu tým najlepším spôsobom. Z behu totiž budete unavení, no nie vyčerpaní. Nielen, že vás dokonale pripraví na skorý spánok, ale zlepšuje aj kvalitu spánku. Spánok je zodpovedný za vašu náladu – a beh vám zlepší náladu tým, že vám dopomôže k dobrému spánku.

4. Zvýšená energia
Táto športová aktivita udržiava vysokú a stabilnú energiu, tým sa nemyslia len okamžité účinky na daného jedinca. Ak budete behávať trikrát týždenne, eliminujete únavu. Je to preto, že táto aktivita podporuje prekrvenie mozgu a dodáva mu kyslík. Výsledkom je lepšia funkcia a zlepšená nálada. A zároveň vám to dodá väčšiu motiváciu robiť každodenné úlohy.

5. Zvýšené sebavedomie
Niekedy sa vám možno  nebudete chcieť a bude vás to ťahať domov. Ak s tým však neprestanete a budete naďalej prekračovať svoje limity, tým vlastne trénujete svoju myseľ na splnenie svojich cieľov. Dobývanie resp. zdolávanie prekážok je skvelý spôsob, ako si vybudovať dôveru v samého seba.

6. Príprava na každodenné úlohy
Okrem zlepšenia nálady a získania fyzickej kondície sa ukázalo, že beh vám pomáha zlepšovať aj duševné schopnosti. Starší ľudia, ktorí pravidelne behávajú, sú preukázateľne menej náladoví, cítia sa lepšie aj šťastnejšie.

7. Vychutnajte si prírodu a čerstvý vzduch
Čo môže byť prospešnejšie pre vaše zdravie, ako čerstvý vzduch a trávenie času v prírode? Aj Slnko dodáva telu potrebný vitamín D, ktorý redukuje depresiu.

Zdroj

Zanechať komentár

avatar
  Subscribe  
Upozorniť