Máte problémy so spánkom? Vyskúšajte vojenskú metódu spánku, ktorá vás dokáže uspať „do dvoch minút“, funguje u 96 % ľudí

4599

Ak máte niekedy problém v noci zaspať – potom by vás mohla zaujímať „vojenská“ metóda spánku, ktorá vás vraj do pár minút odvedie do krajiny snívania. Áno, hoci to možno znie príliš dobre na to, aby to bola pravda, fitnes tréner Justin Agustin tvrdí, že táto metóda, ktorá funguje v priebehu dvoch minút, je účinná pre neuveriteľných 96 % ľudí.

woman laying on bed
Autor tejto fotografie je Vladislav Muslakov

Agustin sa o tento tip podelil na TikToku, ale upozornil, že väčšina ľudí bude musieť cvičiť približne šesť mesiacov, aby sa dostavili úplné výsledky. Ale ak sa vám aj tak nedarí zaspať, asi nemáte čo stratiť, nie? Takže, čo to je? No, podľa odborníkov techniku vyvinula americká armáda, vraj „hlavne pre pilotov stíhačiek, ktorí potrebujú 100 % reflexov“, a pre tých, ktorí sú v aktívnom boji a potrebujú byť schopní zaspať v hlučných a stresových situáciách – možno aj na bojisku, aby načerpali nové sily.

woman sleeping on bed under blankets
Autor tejto fotografie je Gregory Pappas

Predpokladá sa, že prvýkrát sa s ním oboznámili civilisti v knihe Relax and Win z roku 1981, ktorú napísal americký tréner atletiky Lloyd Bud Winter. Winter dúfal, že mu táto metóda pomôže rýchlejšie sa zotaviť zo zranení a zlepšiť celkovú výkonnosť. A ak máte chuť vyskúšať si to sami, je to celkom jednoduché. Najprv sa musíte dostať do pohodlnej polohy, po jej dosiahnutí sa zamerať na dýchanie a potom začať pomaly uvoľňovať celé telo, aby ste ho „vypli“. Začnite pokožkou hlavy a potom postupujte smerom k čelu a tvári.

woman sleeping on blue throw pillow
Autor tejto fotografie je bruce mars

Uistite sa, že celé vaše telo je uvoľnené – ruky sú uvoľnené a v bok a predstavte si teplo šíriace sa od hlavy až ku končekom prstov. Potom prejdite na hrudník a zhlboka sa nadýchnite, aby ste mu pomohli uvoľniť sa, a potom pokračujte na brucho, stehná, nohy a chodidlá. Teplý pocit si treba predstaviť, ako sa šíri od srdca až po prsty na nohách. Metóda sa tým však nekončí, zatiaľ čo sa uisťujete, že vaše telo sa cíti príjemne a uvoľnene, musíte tiež očistiť svoju myseľ od všetkých stresorov – môžete to urobiť tak, že si predstavíte upokojujúci scenár, napríklad ako ležíte v kanoe na čistom, pokojnom jazere alebo ako ste schovaní v hojdacej sieti v tmavej miestnosti. Ak sa vaša myseľ začne túlať, opakujte si desať sekúnd – „Nemysli“.

Zdroj

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.