Najhoršie doplnky do vašej kávy. Ak si doprajete tiež ohrozujete nielen pečeň ale aj celkové vaše zdravie.

156
  • Vaša ranná káva môže byť skrytým zdrojom kalórií.
  • Prekvapivé prísady môžu sabotovať vaše zdravotné ciele.
  • Vedieť, čomu sa vyhnúť, je kľúčom k zdravšej kávovej rutine.

Váš každodenný kávový rituál môže vyzerať ako neškodné povzbudenie, ale zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo sa do nej pridáva okrem kávových zŕn? Štúdia Národnej kávovej asociácie odhalila, že káva je neoddeliteľnou súčasťou  života, pričom si ju denne dopraje značná časť populácie. Nevinná kvapka chuti vo vašej šálke však môže mať tichý vplyv na vaše zdravie. Nejde len o extravagantné zmesi v kaviarňach – aj doma môžu byť prídavky, ktoré do kávy zamiešate, hriešnejšie, než si myslíte.

2230cb04 2966 4690 a194 f050026a6a82
Autor tejto fotografie je avlxyz

Prázdne kalórie, ktoré sa vkrádajú do vášho hrnčeka

Patríte medzi  ľudí, ktorí si kávu vylepšujú cukrom, smotanou alebo umelými príchuťami? Ak áno, nielenže tým zlepšujete chuť, ale denne pridávate v priemere 69 kalórií navyše. Aj keď sa to nezdá veľa, tento počet sa môže zvýšiť, čím sa zvyšuje riziko priberania na váhe. Posolstvo? Dávajte si pozor na svoje prídavky kávy.

coffee bean lot
Autor tejto fotografie je Mike Kenneally

Nižšie uvádzame niektoré bežné prísady do kávy, ktoré môžu viac škodiť ako pomáhať, spolu s návrhmi, ako udržať šálku čistú a zdravú.

Umelé trvanlivé smotany

Smotany a smotanové prášky, ktoré sú skladovateľné v regáloch, sa môžu zdať pohodlné, ale ich používanie je spojené s nákladmi na vaše zdravie. Výrobcovia často pridávajú syntetické konzervačné látky, ako je fosforečnan sodný – čomu by ste sa mali vyhnúť vzhľadom na jeho spojitosť s problémami so zdravím srdca.

white ceramic cup with brown liquid
Autor tejto fotografie je Matthias Oberholzer

Umelé sladidlá – kontroverzné riešenie s nulovým obsahom kalórií

Umelé sladidlá s nulovou kalorickou hodnotou môžu byť lákavé, ale sú zahalené kontroverziami. O dlhodobom vplyve ich používania sa stále diskutuje, pričom existujú obavy, že môžu podporovať konzumáciu menej výživných a sladkých potravín.

Ochutené smotany – nenápadná cukrová pasca

Ochutené smotany nie sú len o krémovosti a chuti; sú tiež plné cukru a pochybných prísad. Ak chcete zdravšiu smotanu, držte sa prírodných mliečnych alebo rastlinných alternatív bez pridaných cukrov.

Ochutené sirupy – sladké preťaženie

Kvapka ochuteného sirupu môže vašu kávu premeniť na dezertné potešenie a zvýšiť obsah cukru na šokujúcu úroveň. Ak si dávate pozor na príjem cukru, radšej ich vynechajte.

Trstinový cukor – sladká bodka nadbytku

Hoci sa zdá, že pridanie lyžičky trstinového cukru je neškodné, prispieva k závratným 42 % denných kalórií. Je rozumné zvážiť alternatívne sladidlá alebo ich jednoducho obmedziť.

Keto smotany na báze oleja

Aj keď je keto diéta zástancom tukov, nie všetky tuky sú rovnaké. Niektoré keto smotany s vysokým obsahom nasýtených tukov by mohli prekročiť odporúčaný denný limit, čo by mohlo mať negatívny vplyv na výhody diéty.

Kondenzované mlieko – koncentrovaná kalorická bomba

de678b48 d378 4204 870a ce77945b712d
Autor tejto fotografie je Noura Alshaye

Kondenzované mlieko, obľúbené v rôznych medzinárodných kávových špecialitách, je krémovým nepriateľom, plným cukru a kalórií. Odľahčite si kávu alternatívami mlieka s nízkym obsahom cukru alebo bez neho, aby ste dosiahli rovnakú krémovú konzistenciu bez zdravotného vplyvu.

Vytváranie zdravšieho zážitku z kávy

Rozvážnosť je prvým krokom k zdravšiemu zážitku z kávy. Ak budete pozorne skúmať svoje prísady, môžete sa rozhodovať na základe informácií, ktoré sú v súlade s vašimi zdravotnými a wellness cieľmi. Vynechajte extra cukor, smotany s konzervačnými látkami a pasce s vysokým obsahom tuku; namiesto toho využite jednoduché, prírodné prísady, ktoré neohrozia vaše zdravie. Takže pite – ale pite rozumne!

zdroj

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.