Horúci kúpeľ vám môže pomôcť spáliť prebytočné kalórie. Ako na to?

273

Podľa štúdie vám môže relaxačný kúpeľ pomôcť spáliť kalórie. Dokonca sa ukázalo, že sa ich množstvo dá porovnať s množstvom spálených kalórií počas 30-minútovej prechádzky. Nielenže vám zrýchli metabolizmus, ale zlepšuje aj hladinu cukru v krvi. Tak ako na to?

A Romantic Setting In The Bathroom
Foto od
Taryn Elliott na Pexels

Výskum uskutočnil fyziológ na univerzite Loughborough v Spojenom kráľovstve. Ukázalo sa, že muži, ktorí sa hodinu kúpali pri teplote 40°C, spálili približne 140 kalórií. Okrem toho horúci kúpeľ znížil och maximálnu hladinu cukru v krvi účinnejšie ako cvičenie. To môže byť prínosné najmä pre ľudí trpiacich cukrovkou 2. typu.

Kľúčovú rolu tu zohrávajú čas a teplota. V ideálnom prípade by mal horúci kúpeľ trvať hodinu, preto je potrebné si naň vyhradiť dostatok času. Okrem toho musí byť voda zohriata na konštantných 40°C, pretože pri vlažnom kúpeli nedosiahnete rovnaké výsledky.

Woman in Black Long Sleeve Shirt and Blue Denim Jeans Standing on Bathtub
Foto od
cottonbro studio na Pexels

Je dôležité poznamenať, že výskum sa realizoval na mužoch, preto môže ženské telo reagovať inak. Výsledky závisia od hmotnosti a typu postavy, preto je ťažké predpovedať akýkoľvek výsledok.

Vedci predpokladajú, že táto technika funguje vďaka produkovaniu „proteínov tepelného šoku“, ktoré pri zvýšení telesnej teploty vytvárame. Bežne sa to deje pri cvičení, no ukázalo sa, že ich možno vyprodukovať aj pasívne. Uvoľňujú sa totiž v reakcii na stres, takže prispievajú aj k regulácii hladiny cukru v krvi a môžu pomôcť pri riadení zdravej hmotnosti.

white ceramic sink beside window
Foto od
Photoholgic na Unsplash

Horúci kúpeľ však nedokáže nahradiť plnohodnotné cvičenie. Napríklad pri bicyklovaní viete za rovnaký čas spáliť až 630 kalórií. Aktívny život má aj ďalšie výhody, vrátane prevencie mnohých závažných ochorení, ako je mŕtvica, vysoký krvný tlak, ale aj psychické poruchy.

Preto je potrebné kúpeľ vnímať skôr ako skvelú doplnkovú aktivitu buď po tréningu, alebo keď nemôžete cvičiť. Vyvážená strava a pravidelné cvičenie sú pre zdravý život kľúčové, vždy je však zaujímavé objavovať aj iné spôsoby, ako zlepšiť psychickú pohodu. Ako oddychujete vy?

Zdroj

Ivana Božiková
Zdravím, volám sa Ivana a študujem filológiu v Banskej Bystrici. Rada čítam, píšem, zisťujem a vymýšľam, cestujem, spoznávam, smejem sa a nepohrdnem ani dobrým jedlom. Teší ma!
Odoberať
Upozorniť na
Meno alebo prezývka
Nie je povinný
Pre správne fungovanie komentárov spracúvame cookies, prezývky a e-maily používateľov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre